Gold - NWN: Hordes of the Underdark

Atari sends word that a new video trailer for Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark is now available, the 36 MB clip has been posted on 3D Gamers and Worthplaying. Accompanying the news about the clip is the decidedly low-key announcement that the game has gone gold. Here's the whole deal:
The game will be available next month and she just went gold!
Update: Thanks Maximus for sending a link to this forum post that offers a bit more:
That's right beautiful people BioWare proudly announces that the highly anticipated expansion pack Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark has gone gold and is being packaged up and should be arriving in North Americain [sic] stores by December 2!
View : : :
41 Replies. 3 pages. Viewing page 1.
Older [  1  2  3  ] Newer
1.
 
hmmm...
Nov 17, 2003, 22:31
1.
hmmm... Nov 17, 2003, 22:31
Nov 17, 2003, 22:31
 
they sure seem excited about this expansion pack going gold! any potential customers out there feel the same? i'm not trying to sound like a jerk , i actually want to know if this is something i should think about picking up.

2.
 
Re: hmmm...
Nov 17, 2003, 22:52
2.
Re: hmmm... Nov 17, 2003, 22:52
Nov 17, 2003, 22:52
 
It does seem interesting to me, mostly because of the Epic Level rules that they've put in it. I've got quite a few characters that are interesting to play, and yet can't go any further anymore, so it will be fun to dust them off and play with them again.

December 2nd though, same (supposed) date as Deus Ex : IW. Sorry NWN, but you're not THAT eagerly anticipated

Creston


Avatar 15604
3.
 
Re: hmmm...
Nov 17, 2003, 23:33
3.
Re: hmmm... Nov 17, 2003, 23:33
Nov 17, 2003, 23:33
 
I'm looking forward more to what it offers to the people out there that have created persistant worlds. New content is always a good thing, and raising the level cap is nice. There's still a bunch of things that could/should be added to give scripters more flexibility, which in turn would make player made worlds more unique.

4.
 
No subject
Nov 17, 2003, 23:41
4.
No subject Nov 17, 2003, 23:41
Nov 17, 2003, 23:41
 
Hooray for robes!!!
Xombie x0mbie x0mb|e Xombie
5.
 
sorry to nitpick...
Nov 17, 2003, 23:49
5.
sorry to nitpick... Nov 17, 2003, 23:49
Nov 17, 2003, 23:49
 
but the game is called "hordes of the underdark"

Avatar 4063
6.
 
meh
Nov 17, 2003, 23:57
6.
meh Nov 17, 2003, 23:57
Nov 17, 2003, 23:57
 
I liked the original, but after playing the last xpac, shadows of something, I got bored with it, same ole stuff...
-----------------------------------------------
I like pie.
7.
 
Re: meh
Nov 18, 2003, 00:09
7.
Re: meh Nov 18, 2003, 00:09
Nov 18, 2003, 00:09
 
I think mainly they just want it out there for the holiday buying season. Most serious CRPG players will already be deep into Star Wars: KOTOR, at least those of us who don't already own it an X-Box.

I'll pick up Hordes of the Underdark later when I get bored of all the other great games.

One that most US players will miss out on until early next year is Silent Storm. This game is the best turn based WWII game ever. If you even remotely enjoy turn based games get this one....

edit: Forget Commandos III get Silent Storm.

This comment was edited on Nov 18, 00:11.
Avatar 11537
8.
 
Re: meh
Nov 18, 2003, 00:13
8.
Re: meh Nov 18, 2003, 00:13
Nov 18, 2003, 00:13
 
oh the movie is corrupt from both mirrors (shacknews said the same thing)
-----------------------------------------------
I like pie.
9.
 
Re: meh
Nov 18, 2003, 00:31
9.
Re: meh Nov 18, 2003, 00:31
Nov 18, 2003, 00:31
 
shadows of something

I think that is the title of every Bio game ever made: something of something. e.g. Tales of the Sword Coast, Shadows of Amn, Throne of Bhaal, Shadows of Undrentide, Hordes of the Underdark, Knights of the Old Republic. Nitpicky yes but doesn't this bug anyone else?

10.
 
Re: meh
Nov 18, 2003, 01:08
10.
Re: meh Nov 18, 2003, 01:08
Nov 18, 2003, 01:08
 
DX:IW, KOTOR, and HotU all in one month!!! sweet.

The HotU expansion will improve the multiplayer experience by facilitating scripting and HAK paks, as well as fixing the buggy DM client. Epic levels could be interesting, too.


11.
 
silent storm
Nov 18, 2003, 01:10
11.
silent storm Nov 18, 2003, 01:10
Nov 18, 2003, 01:10
 
silent storm is amazing, i imported my copy from gogamer. such a great game.

dave snider
co-founder | guzzlefish.com
my dvd, cd, and game collections
http://www.guzzlefish.com/?user=dave
dave snider
comicvine.com
12.
 
Re: meh
Nov 18, 2003, 01:11
12.
Re: meh Nov 18, 2003, 01:11
Nov 18, 2003, 01:11
 
I think NWN sucked. The third-person view was horrible--you had to zoom in to see any detail; but, if you stayed zoomed in, you could miss something up ahead. Also, control sucked as did the way in which hidden areas were uncovered. I'd rather just wait for Bethesda to do multi-player--because they actually seem to have a better grasp of open-ended play and RPGs in general. NWN felt too much like a choose-your-own adventure book for my taste.

13.
 
Re: meh
Nov 18, 2003, 01:49
13.
Re: meh Nov 18, 2003, 01:49
Nov 18, 2003, 01:49
 
Yes, Bethesda, master of the "Walking the the Land" simulator. More fun than watching paint dry. I wasn't crazy about the original Neverwinter campaign, but compared to Morrowind it was a masterpiece.

14.
 
No subject
Nov 18, 2003, 06:07
Per
14.
No subject Nov 18, 2003, 06:07
Nov 18, 2003, 06:07
Per
 
woot!


15.
 
Re: No subject
Nov 18, 2003, 07:47
15.
Re: No subject Nov 18, 2003, 07:47
Nov 18, 2003, 07:47
 
"I think that is the title of every Bio game ever made: something of something. e.g. Tales of the Sword Coast, Shadows of Amn, Throne of Bhaal, Shadows of Undrentide, Hordes of the Underdark, Knights of the Old Republic. Nitpicky yes but doesn't this bug anyone else?"

That's because Bioware doesn't have any writers.

Avatar 15920
16.
 
Re: No subject
Nov 18, 2003, 08:10
16.
Re: No subject Nov 18, 2003, 08:10
Nov 18, 2003, 08:10
 
'I'd rather just wait for Bethesda to do multi-player--because they actually seem to have a better grasp of open-ended play and RPGs in general.'

I disagree, NWN single player may be only "so-so" but Morrowind is one of the most lifeless uninspired RPGs I've played in a long while. There is no personality, the characters are dull and repetitive, and the quests are a continuous *yawn*. It is all about trade-offs. NWN's campaign suffered becaused the game had many other strengths in different areas, Morrowind had choppy good graphics and time suckage but the world they created was so physically expansive it became vapid filled with hollow npcs and fed-ex quests...

IMHO the only people who make truly better RPGs than Bioware are BIS, Piranha Bytes and arguably Troika.

17.
 
Re: No subject
Nov 18, 2003, 08:22
17.
Re: No subject Nov 18, 2003, 08:22
Nov 18, 2003, 08:22
 
>IMHO the only people who make truly better RPGs than Bioware are BIS, Piranha Bytes and arguably Troika

Yeah, my favorite out of that bunch has been Gothic 1 & 2 by Piranha Bytes - now they had immersion. There hasn't really been a modern RPG like the Gothic series that has such fleshed out NPCs. In how many games have you really grown to hate an NPC, like you did with the guards that shake you down at the start of Gothic 1?

18.
 
Gothic I & II
Nov 18, 2003, 09:30
18.
Gothic I & II Nov 18, 2003, 09:30
Nov 18, 2003, 09:30
 
I haven't bought either one of these two (but have thought about it repeatedly) because I was worried they would be like Morrowind... looks good but bores me after a few days or weeks.

I have planned on picking up Gothic II whenever there is a slow down in the flow of good/great games coming out. Problem is the European developers are getting poor distribution here in the USA. So you never or rarely see their games on store shelves.

The only reason I am enjoying Silent Storm now is because I imported from the UK. Though GoGamer.Com is selling it now in the US. Awesome game isn't it Snide? I love blowing buildings up...

Another great looking genre blender with RPG elements is STALKER:Oblivion Lost. Now that game looks amazing and has RPG FPS & Sim all built in. Hopefully they can get some good US distribution. I plan on preordering from the UK just in case.

Avatar 11537
19.
 
Re: Gothic I & II
Nov 18, 2003, 09:39
19.
Re: Gothic I & II Nov 18, 2003, 09:39
Nov 18, 2003, 09:39
 
I'm also gonna check out gothic 2 at some point. I'm just worried about the combat model myself. A lot of people say it's very twitchy and i tend to like strategy based RPGs more.

Silent Storm will really become a cult favorite a long the lines of fallout and x-com in my book. The combat is fairly flawless and the random mission generator is the first I've seen that actually creates some cool enviroments. Having a totally destructable enviroment really heightens the gameplay and strategy of the title. While I'm a hardcore gamer and play pretty much out there, this is the first title in a long time that I know I'll be spending years with. I really hope it does well out here cuz I'd love to see more from the devs as well as a more refined graphics engine. The game also screams for some mods.

dave snider
co-founder | guzzlefish.com
my dvd, cd, and game collections
http://www.guzzlefish.com/?user=dave
dave snider
comicvine.com
20.
 
Re: hmmm...
Nov 18, 2003, 11:20
20.
Re: hmmm... Nov 18, 2003, 11:20
Nov 18, 2003, 11:20
 
Epic levels (and all the feats that they entail), new prestige classes, two henchmen (with interaction between them a la BG, and the possibility of PC/henchman romance)... There are some craft skills, such as for weapons and armor, and so you can make mithril weapons, etc. There are dye kits for your armor so you can customize the look of it.

And, as with Shadows of Undrentide, the new prestige classes, feats, and skills will be available in the original campaign... which means I will probably play it through... again. Maybe a Shifter.

So, uh, yeah, I'm really, really excited, if you hadn't noticed. But then again, I liked NWN and Shadows of Undrentide quite a bit, so I'm eager for this sort of thing that lengthens my NWN experience with Cool Stuff.

41 Replies. 3 pages. Viewing page 1.
Older [  1  2  3  ] Newer