Halo PC & Patch Released

Microsoft sends word that Halo: Combat Evolved for the PC has hit store shelves across the United States. On the heels of this announcement, a patch is available, updating the PC version of Bungie's first-person shooter to version 1.01. The patch is 3.6 MB, available from 3D Gamers, Boomtown, Computer Games Online, Fappin, FileFront, GameCenter.cz, Gameplex, Gamer's Hell, and Worthplaying.
View : : :
159 Replies. 8 pages. Viewing page 7.
Newer [  1  2  3  4  5  6  7  8  ] Older
39.
 
Re: No subject
Sep 30, 2003, 22:48
39.
Re: No subject Sep 30, 2003, 22:48
Sep 30, 2003, 22:48
 
Why can a system 3x more powerful not get 3x the performance?

Eh, short answer... 3x the crappy programming! : P

I'm not letting Gearbox off the hook completely, but that's pretty naive. If you played Halo at 640x480 without the added effects present on the PC version and were happy with an average of 30 FPS, you'd get the performance you got from an X Box.

~Steve

38.
 
Re: HOLY SHIT!
Sep 30, 2003, 22:46
38.
Re: HOLY SHIT! Sep 30, 2003, 22:46
Sep 30, 2003, 22:46
 
oh shit it's starting to stink up in here and there is chewed up asparagus spear stuck in my function keys

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ExcessDan
37.
 
Re: No subject
Sep 30, 2003, 22:44
37.
Re: No subject Sep 30, 2003, 22:44
Sep 30, 2003, 22:44
 
You guys are so full of crap.

36.
 
HOLY SHIT!
Sep 30, 2003, 22:38
36.
HOLY SHIT! Sep 30, 2003, 22:38
Sep 30, 2003, 22:38
 
I just tried giving this game another chance and played some more and I vomitted all over myself and my keyboard because it's so awful! Right now I have vomit all over my fingers because I am too lazy to clean off my keyboard... ITS ALL SHITTY HALO PC'S FAULT D00D!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ExcessDan
35.
 
No subject
Sep 30, 2003, 22:27
35.
No subject Sep 30, 2003, 22:27
Sep 30, 2003, 22:27
 
I was sooooooooooooooo looking forward to this, until I discovered that there is no co-op mode. Co-op is something I just really love to do. Just hook up two pc's and kick ass with your best friend.

Guess that is why Serious Sam was one of my favorites.

34.
 
Re: it sucks
Sep 30, 2003, 21:45
34.
Re: it sucks Sep 30, 2003, 21:45
Sep 30, 2003, 21:45
 
Why can a system 3x more powerful not get 3x the performance?

Eh, short answer... 3x the crappy programming! : P

Ah, I jest... I don't know anything about Gearbox except they have the misfortune (or, fortune, depending on which gamer you ask, stilted or no) of being partners with M$.

But seriously... they have been working on Halo PC for a good while now, including a full network (and graphics engine) rewrite from what I understand. So, if there is NO co-op (@$%@#) AND the net code sucks... that's, um... bad!

33.
 
Re: You Halo Haters are hilarious
Sep 30, 2003, 21:29
33.
Re: You Halo Haters are hilarious Sep 30, 2003, 21:29
Sep 30, 2003, 21:29
 
Most reviews are full of shit, with this one in particular sites were gaining some favor with MS obviously, or the reviewers were something between 12 to 16 years old and havent played a decent PC title in a year or two.

And really I would probably be pissed at Bungie if the game was really good and we(PC users) didnt get it for so long, now when I saw how shitty it is I really dont give a damn, let Halo 2 STAY ON XBX if its anything like the first one.

32.
 
No subject
Sep 30, 2003, 21:29
32.
No subject Sep 30, 2003, 21:29
Sep 30, 2003, 21:29
 
I was interested in halo, what 4 or 5 years ago... I think that sums up why halo isn't going to be a game I buy.

"I'm too much of a narcisist to really hate stupid people."
31.
 
Re: You Halo Haters are hilarious
Sep 30, 2003, 21:15
31.
Re: You Halo Haters are hilarious Sep 30, 2003, 21:15
Sep 30, 2003, 21:15
 
The level design is terrible, thank god for those arrows. Not a bad game overall, but Gearbox has been sloppy in its conversion, I shouldn't have to turn things off on a 9700pro.

It is not hard to see why this was so well received on consoles, can you think of anything previous on a console that even resembles Halo?

Its not the "five out of five best damn game ever" it is on the Xbox, but it is still a good PC game, at least it will be if MP is good.

Did anyone else notice those idiots on gamespy gave Halo PC a perfect score right after releasing their "most overrated games" list which included Halo? They even detailed the problems with the game in their list, then they release a perfect review of game.

30.
 
Re: You Halo Haters are hilarious
Sep 30, 2003, 21:05
30.
Re: You Halo Haters are hilarious Sep 30, 2003, 21:05
Sep 30, 2003, 21:05
 
looking at the lack of enemy AI

Yea, again, that's completely wrong.

the repetitive, boring, uninteresting levels

This is true to an extent. Some of the levels are quite cool though.

the lack of a progressing narrative

What do you mean? The story is definitely above average, and certainly not non-existent.

the lack of any strategic engagements

What the fuck does that even mean?

the lack of a game

Dude, have you played it? Doesn't sound like it.

~Steve

29.
 
Re: You Halo Haters are hilarious
Sep 30, 2003, 20:52
29.
Re: You Halo Haters are hilarious Sep 30, 2003, 20:52
Sep 30, 2003, 20:52
 
ok cia, the only thing you're wrong on is the AI. Halo's AI is the only thing that puts it above other FPS games. the rest, as my previous post states, is rather pooptastic.

but the enemy AI is sometimes frustratingly brilliant, and rarely cheap. can't tell you how many times I've ducked behind a rock to recharge my shields, only to have a grunt come running around, spot me and shriek, pop off a shot and run for it. that one shot cancels my shield recharge, and someone big usually comes around to kick my ass after being notified of my position. it's rather groovy.

too bad the levels look like they built one room, and cut & Pasted more than Jeff K.

Avatar 15603
28.
 
Re: Meh...
Sep 30, 2003, 20:49
28.
Re: Meh... Sep 30, 2003, 20:49
Sep 30, 2003, 20:49
 
You guys are sooo cool, I mean I wish I could be that jaded.

Halo is a good game. It's not as fantastic as it was hyped to be, but things that become "mainstream" successes like Halo are always exaggerated.

The performance is really inexcusably shitty. Turning off the framerate lock and turning off specular pretty much fixed things for me, but it still isn't perfect.

cia, I don't know what game you're playing, but the AI is quite good, one of the high points of the game. If you don't like the level design, that makes sense, it can get really repetitive and boring really fast, but the AI and the enemies are one of the coolest parts of the game.

And to the guy who said that someone must have been referring to the beta version, the final game has been available online for a few days now.

~Steve

27.
 
Re: Meh...
Sep 30, 2003, 20:48
27.
Re: Meh... Sep 30, 2003, 20:48
Sep 30, 2003, 20:48
 
Well i dont have the game in my hands yet becouse my local store will have it tomorrow but i am having a really hard time belive that this game sux and it is only hyped by every single reviewer and magazine.

Steam: SpectralMeat
Avatar 14225
26.
 
Re: You Halo Haters are hilarious
Sep 30, 2003, 20:47
cia
26.
Re: You Halo Haters are hilarious Sep 30, 2003, 20:47
Sep 30, 2003, 20:47
cia
 
andy - what the hell do you know about games? nothing much after reading your post...

"Out of about 10 reviews so far the lowest score it has received was around 87 and almost all of them gave it some award such as "Editor's Choice" or "Top Game" or some other such recognition. Ya know why??? The game is freaking good so just get over it. It will sell well and all the negativity you can muster won't change that. "

I think Myst was a huge seller, and so are all the sims shlock. Selling units does not a good game make, my friend!

And so, looking at the lack of enemy AI, the repetitive, boring, uninteresting levels, the lack of a progressing narrative, the lack of any strategic engagements, the lack of a game - we have HALO! Woopee - maybe they will shoot themselves in the foot and make a sequel to Oni.

25.
 
Re: Meh...
Sep 30, 2003, 20:42
cia
25.
Re: Meh... Sep 30, 2003, 20:42
Sep 30, 2003, 20:42
cia
 
the game is a pile of crap - at least in single player.

can you believe the enemies and the AI? enemies placement is so bad it seems like the bungie staff populated the poorly constructed levels in 15 minutes with the same grouping of brain-dead aliens.

truly a pile of shit! there are at least a half dozen FPS that kick halos ass, but unfortunately don't kick MS's marketing budget, so we have bargin bin trash being passed off as a game.

24.
 
Meh...
Sep 30, 2003, 20:35
24.
Meh... Sep 30, 2003, 20:35
Sep 30, 2003, 20:35
 
I don't hate Halo, but I don't like it very much either. I was looking forward to it on the PC, untill I played the Xbox version and was completely underwhelmed... Well, I've probably only played about one hour total, which is not really enough to jump to conclusions...

23.
 
Re: it sucks
Sep 30, 2003, 20:32
23.
Re: it sucks Sep 30, 2003, 20:32
Sep 30, 2003, 20:32
 
okay, here's what I've found:
the game runs slowly, no matter what res you play at. turning off Specular will boost your framerate a *lot*, but the game will also look like Quake2 with lower-poly geometry. There's no reason for this. Specular does near no framerate hit in most games.
I'm expecting a driver release soon enough that is a workaround for Gearbox's piss-poor conversion skills.

reviews of around 80% must be completely ignoring the single-player game. it's rinse, repeat without the fun of co-op play that made the Xbox version tolerable. the maps take repetition to levels that Pong couldn't reach.

The multiplayer is quite amusing, when it works right. I think this one's gonna find itself being the amusing Lan game that gets pulled out when 1942 and ut2k3 are played out...at least until ut2k4 comes out. I swear that's why Halo came out with it did...because they know that 2k4 with vehicles is gonna be everything Halo is, but smoother and prettier.

At least Halo is more fun multi than Chrome.

Avatar 15603
22.
 
Re: it sucks
Sep 30, 2003, 20:26
22.
Re: it sucks Sep 30, 2003, 20:26
Sep 30, 2003, 20:26
 
Halo's netcode sucks. Even on LAN it's weak ass you have to lead everything unless you're the host... wtf?

21.
 
I agree!
Sep 30, 2003, 20:25
21.
I agree! Sep 30, 2003, 20:25
Sep 30, 2003, 20:25
 
I thought I'd never see the day "HALO PC hits store shelves" but now it reality. I've spent countless hours playing this on the Xbox (which I bought for this game) and I plan to spend countless more on the PC version. If the game is a little buggy now, that'll change! Any way you look at it HALO is quality and it is one of the best gaming experiences I have ever had. If the negative comments made on these sites were a good representation of all PC games as a whole, PC games would not exsist! The only game that you negative people seem to be looking forward to is HL2 and mark my words most of the complainers will be complaining when that game comes out no matter how good it is... watch and see!

"When all thats left is console gaming, I will game no more."
Avatar 16493
20.
 
Re: it sucks
Sep 30, 2003, 20:14
20.
Re: it sucks Sep 30, 2003, 20:14
Sep 30, 2003, 20:14
 
Halo is a medicore game on or off the console. It's highly overrated and it's gameplay is blown way out of proportion by console fan boys who would go into shock if they ever encountered a game with some REAL gameplay (i.e. System Shock 2, Deus Ex, Half-Life, NOLF, BF1942, DoD, etc., etc.)

There was only one catch and that was Catch-22
Who knows but that, on the lower frequencies, I speak for you?
http://citizenb.com/ - Now at v1.1
159 Replies. 8 pages. Viewing page 7.
Newer [  1  2  3  4  5  6  7  8  ] Older