Out of the Blue

It's time to buy QUAKE a cold one, as it's not only the game's birthday, but the first person shooter is now 21, so it's legal to drink or drive in any state. I always think I'll replay these older games on such occasions. Sometimes I succeed, and sometimes I fail, but I'll definitely play a little QUAKE today. I'll meet you at the slipgate.

Slippery Links: Thanks Ant and Acleacius.
Play: Badminton Legends.
Stories: Rumours Of A New Fantastic Four Movie From Fox. You Know, For Kids. Thanks GameSpot.
Watch a KFC sandwich fly to the edge of space.
Canadian sniper shatters record, kills ISIS fighter from 2 miles away: Report.
Science: Don't Fall for the "Memory" Pills Targeting Baby Boomers.
Media: 8 Things That Would Make The Force Awakens Amazing.
Watch the F-35 Fighter Jet's Stomach-Emptying Public Debut at the Paris Air Show.
The Funnies: Potato Chips.
View : : :
21 Replies. 2 pages. Viewing page 1.
Newer [  1  2  ] Older
21.
 
Re: Out of the Blue
Jun 23, 2017, 00:20
21.
Re: Out of the Blue Jun 23, 2017, 00:20
Jun 23, 2017, 00:20
 
Good times, man Quake was a blast.
20.
 
Re: LG VR HMD Specs
Jun 22, 2017, 22:03
20.
Re: LG VR HMD Specs Jun 22, 2017, 22:03
Jun 22, 2017, 22:03
 
Mr. Tact wrote on Jun 22, 2017, 13:29:
RedEye9 wrote on Jun 22, 2017, 13:23:
That's why I never stay in the same place for than 8 seconds.
Haha, I was thinking something similiar, "Hmm, good reason to never stay in the same place in the open for more than 5+ seconds if you are in a war zone."
I take it back, 1.5 mile shot at walking targets https://www.youtube.com/watch?v=Vqxwjsqfn6A

If anyone ever heard that a 50 cal missing your arm by a mm will still tear it off. Spoiler, it won't. http://www.range365.com/sniper-bullets-shockwave-can-kill-fact-or-myth
“We’ve arranged a society on science and technology in which nobody understands anything about science and technology, and this combustible mixture of ignorance and power sooner or later is going to blow up in our faces." Carl Sagan
Avatar 58135
19.
 
Re: exfil in 3, 2, 1..
Jun 22, 2017, 21:59
NKD
19.
Re: exfil in 3, 2, 1.. Jun 22, 2017, 21:59
Jun 22, 2017, 21:59
NKD
 
Agent-Zero wrote on Jun 22, 2017, 21:47:
NKD wrote on Jun 22, 2017, 21:20:
Agent-Zero wrote on Jun 22, 2017, 21:11:
you gotta use geomancy or geometry or some shit

see - you gotta account for the applied force from elliptical spheroid patterns derived by proportional relationships in certain specific ratios

this aint no 2d thing

Pretty sure you need geopolitics and geoengineering.

to be a sniper? thats an incredibly naive little perspective you got right there

better get your head and your ass wired together asap, son

You're right I forgot geocaching and geosynchronous orbits.
Do you have a single fact to back that up?
Avatar 43041
18.
 
exfil in 3, 2, 1..
Jun 22, 2017, 21:47
18.
exfil in 3, 2, 1.. Jun 22, 2017, 21:47
Jun 22, 2017, 21:47
 
NKD wrote on Jun 22, 2017, 21:20:
Agent-Zero wrote on Jun 22, 2017, 21:11:
you gotta use geomancy or geometry or some shit

see - you gotta account for the applied force from elliptical spheroid patterns derived by proportional relationships in certain specific ratios

this aint no 2d thing

Pretty sure you need geopolitics and geoengineering.

to be a sniper? thats an incredibly naive little perspective you got right there

better get your head and your ass wired together asap, son
17.
 
Re: flat like your head
Jun 22, 2017, 21:20
NKD
17.
Re: flat like your head Jun 22, 2017, 21:20
Jun 22, 2017, 21:20
NKD
 
Agent-Zero wrote on Jun 22, 2017, 21:11:
you gotta use geomancy or geometry or some shit

see - you gotta account for the applied force from elliptical spheroid patterns derived by proportional relationships in certain specific ratios

this aint no 2d thing

Pretty sure you need geopolitics and geoengineering.
Do you have a single fact to back that up?
Avatar 43041
16.
 
flat like your head
Jun 22, 2017, 21:11
16.
flat like your head Jun 22, 2017, 21:11
Jun 22, 2017, 21:11
 
you gotta use geomancy or geometry or some shit

see - you gotta account for the applied force from elliptical spheroid patterns derived by proportional relationships in certain specific ratios

this aint no 2d thing
15.
 
Re: Out of the Blue
Jun 22, 2017, 19:45
15.
Re: Out of the Blue Jun 22, 2017, 19:45
Jun 22, 2017, 19:45
 
1badmf wrote on Jun 22, 2017, 16:26:
RoboNerd wrote on Jun 22, 2017, 14:28:
Cutter wrote on Jun 22, 2017, 11:11:
Holy shitballs that's an insane shot. 10 seconds to reach the target? Guy must have been sitting down or something. I love how they mention the US would have just dropped a bomb and killed all the civies in the area as well, lol, so true.


Before reading this my thought (jokingly) was he must have taken the curvature of the Earth into account. Then I read at that distance they do! Sneaky

not just the curvature of the earth, but the rotation of the earth as well! the planet rotates enough in the time and distance the bullet is fired to alter the shot by a few feet at those distances.

I understand gravity combined with the mass of the bullet and friction from the air all causing it to slow and inevitably go to ground but how does the curvature of the earth apply at such a short distance - short as compared to the circumference of the earth. I mean, there are "flat" stretches of land which you can see for miles on.
"Van Gogh painted alone and in despair and in madness and sold one picture in his entire life. Millions struggled alone, unrecognized, and struggled as heroically as any famous hero. Was it worthless? I knew it wasn't."
14.
 
Re: Out of the Blue
Jun 22, 2017, 19:17
14.
Re: Out of the Blue Jun 22, 2017, 19:17
Jun 22, 2017, 19:17
 
damn you guys know so much about this shit

wow
13.
 
Re: Out of the Blue
Jun 22, 2017, 17:17
13.
Re: Out of the Blue Jun 22, 2017, 17:17
Jun 22, 2017, 17:17
 
1badmf wrote on Jun 22, 2017, 16:26:
RoboNerd wrote on Jun 22, 2017, 14:28:
Cutter wrote on Jun 22, 2017, 11:11:
Holy shitballs that's an insane shot. 10 seconds to reach the target? Guy must have been sitting down or something. I love how they mention the US would have just dropped a bomb and killed all the civies in the area as well, lol, so true.


Before reading this my thought (jokingly) was he must have taken the curvature of the Earth into account. Then I read at that distance they do! Sneaky

not just the curvature of the earth, but the rotation of the earth as well! the planet rotates enough in the time and distance the bullet is fired to alter the shot by a few feet at those distances.
https://thearmsguide.com/5329/external-ballistics-the-coriolis-effect-6-theory-section/
“We’ve arranged a society on science and technology in which nobody understands anything about science and technology, and this combustible mixture of ignorance and power sooner or later is going to blow up in our faces." Carl Sagan
Avatar 58135
12.
 
Re: Out of the Blue
Jun 22, 2017, 16:26
12.
Re: Out of the Blue Jun 22, 2017, 16:26
Jun 22, 2017, 16:26
 
RoboNerd wrote on Jun 22, 2017, 14:28:
Cutter wrote on Jun 22, 2017, 11:11:
Holy shitballs that's an insane shot. 10 seconds to reach the target? Guy must have been sitting down or something. I love how they mention the US would have just dropped a bomb and killed all the civies in the area as well, lol, so true.


Before reading this my thought (jokingly) was he must have taken the curvature of the Earth into account. Then I read at that distance they do! Sneaky

not just the curvature of the earth, but the rotation of the earth as well! the planet rotates enough in the time and distance the bullet is fired to alter the shot by a few feet at those distances.
11.
 
Re: Out of the Blue
Jun 22, 2017, 14:51
Kxmode
 
11.
Re: Out of the Blue Jun 22, 2017, 14:51
Jun 22, 2017, 14:51
 Kxmode
 
Ron Howard is stepping in to direct Han Solo movie. He's a great character director and his body of work is impressive. Willow, A Beautiful Mind, Frost/Nixon, Apollo 13, Gung Ho, and Cocoon. Great news! Thumbsup
"Listen, Peter... with great horsepower comes... the sickest drifts..." - source
Avatar 18786
10.
 
Re: Out of the Blue
Jun 22, 2017, 14:28
10.
Re: Out of the Blue Jun 22, 2017, 14:28
Jun 22, 2017, 14:28
 
Cutter wrote on Jun 22, 2017, 11:11:
Holy shitballs that's an insane shot. 10 seconds to reach the target? Guy must have been sitting down or something. I love how they mention the US would have just dropped a bomb and killed all the civies in the area as well, lol, so true.


Before reading this my thought (jokingly) was he must have taken the curvature of the Earth into account. Then I read at that distance they do! Sneaky
Avatar 33441
9.
 
Re: LG VR HMD Specs
Jun 22, 2017, 14:08
9.
Re: LG VR HMD Specs Jun 22, 2017, 14:08
Jun 22, 2017, 14:08
 
NKD wrote on Jun 22, 2017, 13:39:
Mr. Tact wrote on Jun 22, 2017, 13:29:
RedEye9 wrote on Jun 22, 2017, 13:23:
That's why I never stay in the same place for than 8 seconds.
Haha, I was thinking something similiar, "Hmm, good reason to never stay in the same place in the open for more than 5+ seconds if you are in a war zone."

Homeboy was probably dozing off in a chair or something, or rubbing one out.
What was he doing for the other 4 seconds.
“We’ve arranged a society on science and technology in which nobody understands anything about science and technology, and this combustible mixture of ignorance and power sooner or later is going to blow up in our faces." Carl Sagan
Avatar 58135
8.
 
Re: LG VR HMD Specs
Jun 22, 2017, 13:39
NKD
8.
Re: LG VR HMD Specs Jun 22, 2017, 13:39
Jun 22, 2017, 13:39
NKD
 
Mr. Tact wrote on Jun 22, 2017, 13:29:
RedEye9 wrote on Jun 22, 2017, 13:23:
That's why I never stay in the same place for than 8 seconds.
Haha, I was thinking something similiar, "Hmm, good reason to never stay in the same place in the open for more than 5+ seconds if you are in a war zone."

Homeboy was probably dozing off in a chair or something, or rubbing one out.
Do you have a single fact to back that up?
Avatar 43041
7.
 
Re: LG VR HMD Specs
Jun 22, 2017, 13:29
7.
Re: LG VR HMD Specs Jun 22, 2017, 13:29
Jun 22, 2017, 13:29
 
RedEye9 wrote on Jun 22, 2017, 13:23:
That's why I never stay in the same place for than 8 seconds.
Haha, I was thinking something similiar, "Hmm, good reason to never stay in the same place in the open for more than 5+ seconds if you are in a war zone."
“Extinction is the rule. Survival is the exception.” -- Carl Sagan
6.
 
Re: LG VR HMD Specs
Jun 22, 2017, 13:23
6.
Re: LG VR HMD Specs Jun 22, 2017, 13:23
Jun 22, 2017, 13:23
 
NKD wrote on Jun 22, 2017, 13:09:
That Canadian sniper thing wastes the previous record by so much.

Plus it was a .50 BMG round so the ISIS douchebags were just hanging around and then one of them exploded. Depending on the terrain, at 3.5km, they might not even have heard much of a rifle report afterwards.
That's why I never stay in the same place for than 8 seconds.

And it was done w/out linux.

“We’ve arranged a society on science and technology in which nobody understands anything about science and technology, and this combustible mixture of ignorance and power sooner or later is going to blow up in our faces." Carl Sagan
Avatar 58135
5.
 
Re: LG VR HMD Specs
Jun 22, 2017, 13:09
NKD
5.
Re: LG VR HMD Specs Jun 22, 2017, 13:09
Jun 22, 2017, 13:09
NKD
 
That Canadian sniper thing wastes the previous record by so much.

Plus it was a .50 BMG round so the ISIS douchebags were just hanging around and then one of them exploded. Depending on the terrain, at 3.5km, they might not even have heard much of a rifle report afterwards.
Do you have a single fact to back that up?
Avatar 43041
4.
 
Re: LG VR HMD Specs
Jun 22, 2017, 12:09
4.
Re: LG VR HMD Specs Jun 22, 2017, 12:09
Jun 22, 2017, 12:09
 
I still play the OG Doom quite regularly online.

ZDaemon is a great thing to have.
3.
 
Re: Out of the Blue
Jun 22, 2017, 11:11
3.
Re: Out of the Blue Jun 22, 2017, 11:11
Jun 22, 2017, 11:11
 
Holy shitballs that's an insane shot. 10 seconds to reach the target? Guy must have been sitting down or something. I love how they mention the US would have just dropped a bomb and killed all the civies in the area as well, lol, so true.


"Van Gogh painted alone and in despair and in madness and sold one picture in his entire life. Millions struggled alone, unrecognized, and struggled as heroically as any famous hero. Was it worthless? I knew it wasn't."
2.
 
Re: Out of the Blue
Jun 22, 2017, 10:33
2.
Re: Out of the Blue Jun 22, 2017, 10:33
Jun 22, 2017, 10:33
 
Might I recommend this for your Quake play. The Quake HD Remix by Nick Wride,
https://www.hardocp.com/article/2015/12/17/played_quake_lately/
It's purty.
“We’ve arranged a society on science and technology in which nobody understands anything about science and technology, and this combustible mixture of ignorance and power sooner or later is going to blow up in our faces." Carl Sagan
Avatar 58135
21 Replies. 2 pages. Viewing page 1.
Newer [  1  2  ] Older